torsdag 10 november 2011

Den svenska synden

Han stönade i mitt öra att ”svenska tjejer är så mycket bättre än andra” och jag undrade ”varför”. Svenska tjejer är mer lössläppta och hämningslösa. Svenska tjejer är alltid kåta, alltid villiga att ställa upp på allt och alltid, verkligen alltid, jävligt sexiga just för att de törs allt.

En svensk syndig flicka äter p-piller, kräver inget förhållande utan har sex med sina vänner. Hon behöver inga dyra presenter, och betalar sin egen sprit på krogen. Den svenska syndiga flickan kommer ju trots allt från ett jämställt land där sex är något naturligt och kravlöst. Eftersom det är så pass naturligt så innebär det också att den svenska syndiga flickan är oerhört erfaren sexuellt.

Än idag är myten intakt. Om man i samtal men män från andra länder, till och med när det handlar om män från våra grannländer, säger att man är svensk, så tänds ett ljus i deras ögon. När man talar om svensk film är det inte svenska långfilmer man tänker på, utan första associationen, det rent spontana man tänker på, är svensk porr/erotik.

1955 infördes obligatorisk sexundervisning i skolorna. Elise Ottesen-Jensen ,som grundade RFSU, slogs för preventivmedel och kvinnors rätt till sin egen sexualitet. Detta, bland annat, ansågs vara ett tecken på sexuell frigjordhet med fokus på njutningen. I Sverige alstrades inte barn. I Sverige hade man sex för att det var skönt.

”Kärlekens språk” (1969) är en film som med undervisningssyftets förklädnad var mer en erotisk film än något annat. Man legitimerade snusket genom att låta sexrådgivare medverka, och på så sätt kunde inte filmen ses som porr. Ja, 2000 gjordes en remake, med Regina Lund. Som en äkta svensk, syndig kvinna har jag naturligtvis sett den och onanerat till den.

När det gäller renodlade porrfilmer har jag enbart en titel att nämna, som förmodligen säger allt: Fäbodjäntan.

Under 70-talet släpptes porren fri, en våg som började i Sverige och Danmark, och sedan spridde sig över hela världen.

Jag vet inte om det är på grund av att porren legaliserades, eller för att vi svenskar gjort sexualundervisningsfilmer som är totalt snuskiga, eller om det är för att vi ska leka jämställda i Sverige. Jag vet inte, och jag bryr mig inte. Jag är bara jävligt glad, för oavsett så ÄR jag ju en kvinna av den svenska synden, och jag får lätt hur många ligg jag vill. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...